Management kvality
Přínosy
Systém řízení kvality pomáhá organizacím všech velikostí a ze všech sektorů dosahovat excelentních výkonů při efektivním řízení organizace a při zapojení všech zainteresovaných stran. Jeho implementací vysíláte svým zákazníkům, dodavatelskému řetězci a komunitě signál, že minimalizujete rizika, snižujete plýtvání a že vám záleží na plnění jejich očekávání a snažíte se poskytovat své produkty a služby v maximální kvalitě.
Zvyšování důvěry zákazníků je rozhodující pro vaši ziskovost a tržní výhodu.
Ale i:
-
Zvýšení produktivity
-
Snížení nákladů (efektivnější řízení procesů, nakládání se zdroji, minimalizace zmetkovosti...)
-
Efektivní práce s riziky a příležitostmi
-
Zlepšení pověsti/image organizace
-
Reálné zvýšení konkurenceschopnosti
-
Uvědomění si své vize a vazeb mezi vším co organizace dělá, stanovení jasných cílů a jejich promítnutí až do posledního úkolu patřícímu konkrétnímu pracovníkovi
-
Systematická práce s dokumentací
-
Zvýšení angažovanosti a motivace zaměstnanců
-
…
Sjednejte si telefonát nebo schůzku
ISO 9001 a ESG v souvislostech
Oba koncepty se zaměřují na zvyšování hodnoty pro zainteresované strany a snižování rizik spojených s podnikáním. ESG a ISO 9001 se doplňují a podporují navzájem. Například dodržování ESG může pomoci organizaci splnit některé požadavky ISO 9001, jako je dodržování právních předpisů nebo zapojení zaměstnanců. Naopak implementace ISO 9001 může pomoci organizaci zlepšit svou ESG výkonnost tím, že poskytne rámec pro stanovení cílů, monitorování procesů a neustálé zlepšování.
ISO 9001 souvisí se všemi oblastmi ESG. V social je např. spojitost s bezpečností výrobků směrem k zákazníkům, v Environmental se zamezením plýtvání a v rámci Governance se týká způsobu, jakým je organizace řízena, včetně její transparentnosti, odpovědnosti, etiky a dodržování právních a regulačních požadavků. ISO 9001 pomáhá organizacím zlepšit své postupy tím, že vyžaduje:
-
stanovení jasných cílů kvality a politiky a jejich komunikaci všem zainteresovaným stranám
-
zavedení dokumentovaných postupů pro řízení rizik, předcházení chybám a řešení problémů
-
realizování interního auditu systému řízení kvality a jeho neustálého zlepšování
-
zapojení vedení a zaměstnanců do procesu řízení kvality a podporu jejich kompetencí a motivace